Vertrek naar Drakensbergen - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Vertrek naar Drakensbergen - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Drakensbergen

Blijf op de hoogte en volg Ed

14 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Underberg

Hoi volgers, het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie verteld heb wat we hier allemaal beleven.
De afgelopen week was het braaien,lezen,boodschappen doen en gezellig bij wat mensen op visite.
Nu hebben we jullie weer wat te vertellen daar we nu voor een weekje naar de Drakensbergen gaan. We zijn om een uur of 12 vertrokken. De reis ernaar toe liep voorspoedig, de tank was vol we hadden onze lunch meegenomen daar je onderweg ernaar toe niets tegenkomt waar je gezellig kan zitten.
Je kom door plaatsjes waar het een behoorlijke bedrijvigheid is van verkoop van groente, fruit en andere dingen. Dat is erg leuk om te zien allemaal. De weg was ook wel goed, beter als naar Kruger minder gaten in de weg. Hans is erg goed in die gaten in de weg te omzeilen maar soms lukt dat niet en raak je toch zo'n gat, jullie begrijpen wel dat dat erg slecht is voor je banden. Onderweg zijn we langs de weg gestopt om een heerlijk broodje te eten. In de verte zagen we een boerderij met allemaal zwart witte koeien, en vlak naast de weg in het gras was net een klein kalfje geboren. Na een rit van ongeveer 4 uur kwamen we bij het plaatsje Underberg . We hebben bij een Spar in dat plaatsje boodschappen gedaan en toen op weg naar Fairways. We werden bij Fairways ontvangen met een glaasje jus de oranje of als je iets sterkers wilde kon je sherry krijgen allemaal heel vriendelijk en attent. We zaten vrij aan het begin van het park. De huisje liggen aan een golfbaan erg leuk om al die golfers voorbij te zien komen, op de achtergrond de prachtige bergen. Het huisje is voor 6 personen. Het heeft 2 badkamers en 3 slaapkamers waarvan er 1 vlak onder het dak is en eigenlijk een vide is. Het is erg leuk gebouwd. Elke dag komt er een hulp die het huisje weer netjes maakt, behalve op zondag. We hebben onze koffer uitgepakt de boodschappen opgeruimd en nog wat gegeten en daarna ons bed ingedoken, want we waren toch best wel vermoeid van de reis. Tot zover de reis naar de Fairways resort in de Drakensbergen.

• 21 Maart 2014 - 21:55

Hanneke:

Hallo jongelui. Heel veel plezier in Drakensbergen. Er zal daar weer veel te zien zijn.We wachten op jullie verslag.
    Groetjes Gerard en Hanneke

• 22 Maart 2014 - 10:25

Nel Slager:

Hallo Jeanne & Ed,
    (op waarbenjij.nu > zullen jullie zullen wel weer een reisverslag maken, dus ik zoeken en ja heb jullie nog gevonden, wel een beetje laat volgens mij zijn jullie al 8 weken weg)

Heb jullie reisverslagen gelezen, fantastisch was jullie allemaal daar beleven, en er volop van genieten. Nog een weekje en dan zit het erop geniet nog van de laatste dagen.

Groetjes nel en wim

• 22 Maart 2014 - 21:18

Jan Persij:

wat een heerlijke tijd hebben jullie , het zal moeilijk worden afscheid te nemen , nog veel plezier