23 februari 2014 - Reisverslag uit Nottingham Road, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu 23 februari 2014 - Reisverslag uit Nottingham Road, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

23 februari 2014

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Ed

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Nottingham Road

Hoi allemaal, hier even nog het verslag van de terugreis van het weekend. Na alles weer ingepakt te hebben zijn we om 10 uur vertrokken. We hadden besloten om een chocolade winkeltje waar je chocolade kon dippen mmmmm, een kaasboerderij een schoenen en tassen winkeltje en een Galerie te bezoeken. Ik zal beginnen met het chocolade winkeltje waar we het meeste hebben meegemaakt. Het was een leuk klein winkeltje. Bij binnenkomst was er een enthousiaste medewerkster die ons uitleg gaf hoe het werkte. Na de uitleg en overleg met elkaar besloten we ieder een chocolade cupje te nemen. Hier de uitleg hoe het ging. In dat chocoladecupje werd vloeibare chocolade geschonken dat cupje zat weer in een kartonnencupje dat werd weer op een gamel bordje gezet. (Ik moet jullie nog even vertellen dat er een echtpaar binnen kwam in dat kleine winkeltje en die waren erg ongedurig). Nu Loes kreeg dat gammele bordje in haar handen en wilde naar mij toe lopen en ja, jullie begrijpen het denk ik wel , de ongeduldige mevrouw wilde Loes passeren in dat kleine winkeltje en de cupjes vielen om op het gammele bordje en waarvan er 1 van op de grond viel. Leuk hoor die vloeibare chocolade op de grond, en plakzooi van heb ik jou daar. Gelukkig snelde er hulptroepen naar ons toe, en werd het cupje weer opnieuw gevuld. Buiten gekomen gingen we daar aan een tafeltje zitten om het gezellig op te eten. Er was inmiddels een bui los gebarsten maar er waren gelukkig parasols waar we onder konden zitten. We hebben 2 langevingers in de chocolade gedoopt en heerlijk opgegeten ondanks alles was het heerlijk. Als jullie je afvragen waar waren de mannen in dit verhaal, die zaten droog bij een ander winkeltje te wachten op ons. Hierna zijn we naar een kaasfabriekje gereden maar dat was niks, er werd geen kaas gemaakt, je kon er kaas kopen en noga wat ik ook heb gedaan. De galerie was prachtig hele mooie ZA keramiek. Toen naar de schoenen winkel waar Loes 2 paar leren schoenen kocht. Hans wilde ook nog ons langs een waterval rijden op de weg naar huis. Het was prachtig daar alleen jammer dat het regende. Daarna was het tijd om richting huis te gaan. Het was een leuk en gezellig weekend. We hebben veel gezien en een hele gezellige bruiloft meegemaakt. We hebben het afgesloten met een etentje bij een leuk restaurant aan de zee.

• 28 Februari 2014 - 15:34

Jannie:

het ziet er mooi uit mooie foto's

groetjes jannie