Woensdag 19 Februari, dagje Durban en omgeving. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Woensdag 19 Februari, dagje Durban en omgeving. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Woensdag 19 Februari, dagje Durban en omgeving.

Blijf op de hoogte en volg Ed

19 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Hoi volgers, vandaag zijn we om 9 uur vertrokken naar Durban. Het was redelijk stil op de weg dus we waren om een uur of half 11 bij het voetbalstadion van Durban. Wij op weg naar het loket voor een kaartje om het stadion te bezichtigen. Jammer genoeg ging dat niet door daar er iets met auto's te doen was in het stadion en het die dag niet bezocht kon worden. Jammer maar we gaan nog wel een keer terug. Gelukkig liepen we op de heen weg langs een schoenen winkel waar we op de terug weg even naar binnen gingen en Ed een paar instappers heeft gekocht. Daarna zijn we naar de jachthaven van Durban gereden, daar waren wat leuke winkeltjes en gezellige restaurantjes aan het water. We hebben daar wat gedronken en een heeeeel bijzonder en lekker ijsje gegeten. Ik zeg ijsje maar het was wel een hele grote hoor. Ed was er in zijn sas mee. Het weer was vandaag weer prachtig strak blauw en 32 graden. Dus lekker warm. Na de werf zijn we naar Sharks Board gereden om dat te bezichtigen. We konden daar een film kijken van hoe de mensen die netten plaatsen in zee en iedere morgen die netten controleren of alles nog goed is en er geen vissen in de netten verstrikt zitten. Soms als er 1 inzit vangen ze hem en nemen hem mee voor onderzoek. Best interessant om daar over te horen. Na de film werden we naar buiten geleid waar we konden gaan zitten en daar werd ons door iemand verteld over hoe de haai ingeklaard zat en hoeveel soorten er wel niet waren. Er lag een dooie haai op tafel van ongeveer 2 meter. Na wat kaken met tanden gezien te hebben kwam er een meneer met een groot mes en die ging voor ons de haai ontleden, nu ik kan jullie vertellen dat je beter mijn verhaal kan lezen als daarbij aanwezig te zijn want de stank was ondraaglijk wat een lucht ik heb met dicht geknepen neus zitten luisteren. Het was wel interessant hoor want de haai heeft een klein hart maar een hele grote lever, ze snijden ook zijn maag open om te zien wat de inhoud is, deze had alleen vis gegeten. Na dit avontuur zijn we naar een heel groot winkelcentrum gereden. Gateway heet het En als ik heel groot zeg nou dan is het dat ook. We mochten van onze mannen daar een paar uurtjes vertoeven, erg leuk maar lang niet alles gezien. Loes en ik moeten daar samen zeker nog eens voor een daagje terug gaan. Inmiddels was het weer tijd om op huis aan te gaan. We hadden iets langzaam rijdend verkeer in Durban maar we waren om kwart voor 6 thuis. We hebben ons wat opgefrist en zijn toen gezellig hier in Scottburgh aan het strand wat gaan eten. Toen we daarna thuis kwamen hebben we nog een heerlijke duik in het zwembad genomen en zo was er weer een gezellige dag teneinde. Ik hoop dat jullie onze verslagen leuk vinden, en wij willen de lieve mensen die reacties op ons verhaal geven bedanken dat vinden wij erg leuk. Nu het volgende wat we nu meegaan maken is de ZA bruiloft. Tot dan groetjes E en E

• 19 Februari 2014 - 22:28

Nelleke:

Klinkt allemaal geweldig .jullie genieten echt
    X

• 19 Februari 2014 - 23:28

Hanneke:

Met al dat winkelen wordt het straks een koffer erbij??. Maar dat maakt de vakantie wel leuk.
    Verder veel plezier en geniet van al het moois en aparte dingen die jullie meemaken.

Groetjes gerard en Hanneke

• 20 Februari 2014 - 11:37

Jannie:

jullie genieten echt en het klinkt allemaal geweldig

groetjes jannie

• 20 Februari 2014 - 12:36

Beppie,dirk En Job:

hahahahahhaaaai, sis je mag nog blij zijn dat die haai niet ontploft is,O O is zie je gezicht alweer voor me...xxxxxxxxxx;)