Bezoek Krugerpark - Reisverslag uit Scottburgh South, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Bezoek Krugerpark - Reisverslag uit Scottburgh South, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Bezoek Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Ed

03 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Scottburgh South

Bezoek aan Krugerpark maandag 3 Februari,

Hier onze beleving van een FANTASTISCHE dag in het Krugerpark. We zijn om 5 uur opgestaan en om 6 uur reden we naar het Kruger-park. het is beter dat je daar vroeg
in de ochtend ben want dan zie je de meeste dieren zeggen ze. Het was ongeveer 10 minuten hiervandaan. Eigenlijk moet je naar het punt rijden waar je de rivier kan oversteken.
Een brug waar echt maar 1 auto tegelijk overheen kon en de nijlpaarden en krokodillen inzwommen. Ook toen zagen we af en toe een nijlpaard zijn kop boven water uitsteken.
Bij het park aangekomen moet je een lijst invullen omdat ze willen weten dat al de mensen die er in gaan er ook weer uitkomen, ook moest de kofferbak open dat is weer of je geen
wapens heb in je auto nadat dat gebeurd was mochten we het park in. Nu wat we allemaal gezien hebben was prachtig. Het begon met giraffen en een paar zebra’s. Toen we wat
verder reden zagen we olifanten vlak naast ons nou ik kan jullie vertellen als die naast je staan je auto erg klein is. Maar het was prachtig om te zien en mee te maken. Het is toch
erg mooi als je de dieren kan zien in hun eigen leefomgeving. We hebben ook vogels gezien met de prachtigste kleuren schildpadden die de weg oversteken echt onverstelbaar.
Na weer wat dieper het park in te gaan kwamen we een Gnoe tegen ook weer een die op zijn gemak stond te grazen of het hele park van hem was. Het is ook echt een heel groot en schitterend gebied
We denken dat het hele park zo groot is als Nederland, dus jullie begrijpen dat je toch ook wel een beetje geluk moet hebben om de dieren te kunnen spotten. Na een neushoorn zijn achterwerk
te hebben gespot en nog wat grote olifanten reden door en daar aan de zijkant van de weg in het gras zagen we een mannetjes leeuw af en toe zag je zijn kop.
We stopte er vlak naast en toen zagen we dat die een grote wond op zijn rug had. Hij lag daar uit te hijgen wij dachten dat die had gevochten, op een gegeven moment probeerde die op te staan
maar hij had duidelijk zijn achterpoten of lijf bezeerd. Toen we wat verder reden zagen we op de rijweg aan de rechter kant van de weg 2 grote leeuwen onder een boom liggen,
echt wat een feest was dat we konden ze als je je raam open had aanraken zo dichtbij, echt supper en spannend. WAT EEN DAG. Na nog wat olifanten, en uitgestapt te zijn bij een
overdekte uitkijkpunt waar we nijlpaarden zagen, dachten we dat we de sensatie van de dag wel hadden gehad. We wilden weer in onze auto stappen toen we andere mensen
tegen kwamen en ons vertelden dat er daar wat verder in het gras langs de weg een CHEETAH hadden gezien. Wij dachten nou als we die nou ook nog kunnen spotten dan is de dag
die toch al niet stuk kon helemaal perfect, wij richting de plaats gereden die de mensen ons hadden verteld en ja Loes zag wat in het gras een kleine 20 meter lag die.
Eerst moeilijk te zien en ja na een paar minuten ging die staan en liet die zich zien in al zijn pracht echt om kippenvel van te krijgen. Dit maak je denk ik maar 1 keer mee in a LIFE TIME.
PRACHTIG, PRACHTIG, PRACHTIG. Na nog wat giraffen, olifanten, schildpadden en hertjes gezien te hebben zijn we rond een uur of half 3 het park uitgereden.
Het was een onvergetelijke dag en we voelen ons heel bevoorrecht dat we dit hebben mogen meemaken.

• 05 Februari 2014 - 13:03

Nel:

heyyy

echt super om te lezen , en wat maken jullie een hoop mee , ben echt wel jaloers
    veeeeeel plezier
    x

• 05 Februari 2014 - 13:51

Anita Barning:

Mooi verslag en mooie foto's van de dieren.

• 05 Februari 2014 - 18:41

Tom En Wil:

hier moet je geen lekke band krijgen, erg mooi dat dit nog steeds bestaat.Geniet er van
    Groetjes Tom en Wil