Vertrek Scottburgh en aankomst in Kruger park - Reisverslag uit Scottburgh South, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Vertrek Scottburgh en aankomst in Kruger park - Reisverslag uit Scottburgh South, Zuid-Afrika van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Vertrek Scottburgh en aankomst in Kruger park

Blijf op de hoogte en volg Ed

31 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Scottburgh South

Hoi familie en vrienden, het is alweer een paar dagen geleden dat we vertrokken zijn uit Scottburgh, maar dat wil niet zeggen dat we niets
in die tussen tijd hebben meegemaakt. We hebben juist heelveel gezien en gedaan. Dat we jullie niet dagelijks op de hoogte hebben gehouden
komt door dat je hier voor wifi naar de receptie moet. Ik ben nu onze belevenissen bij ons huisje aan het schrijven en Ed gaat straks met de
Macbook naar de receptie en dan zet hij het op waarbenjij.nu zo doen we allebei wat om jullie te laten meedelen met onze fantastische vakantie.
We zijn vrijdagochtend om kwart over 6 vertrokken naar Kruger de rit was rustig en het was een prachtig landschap met bananen plantage’s en suikerrietvelden.
De weg was goed soms heb je hier wel flinke gaten in de weg maar tot aan swasiland viel het mee. Onderweg bij een benzinestation gestopt voor te ontbijten.
Het is leuk om door de plaatsjes te rijden waar de Zuid-Afrikaanse bevolking woont, daar is altijd zo’n bedrijvigheid op de straat iedereen verkoopt wat en zitten
gezellig met elkaar te praten. Rond een uur of 12 kwamen we aan bij de grens van Swaziland (een koninkrijk binnen de grenzen van Zuid Afrika), ook daar ging alles voorspoedig. Alleen Hans had daarna wat hoofdpijn
door dat hij een harde vrucht van een boom op zijn kop kreeg, wij moesten er hard om lachen alleen Hans vond het wat minder. hahaha De weg door Swaziland was
iets minder daar er aardig wat gaten in de weg waren. Even voor 6 uur waren we hier in het dorpje voor onze boodschappen kort na 6 uur waren we
in ons huis aan de krokodillerivier met prachtig uitzicht naar het Kruger-Park waar je echt de wilden dieren ziet lopen als je geluk hebt (en dat hebben we gehad). Om te beginnen lag er een
grote krokodil dus de rivier deed zijn naam eer aan. Ik zal even opsommen wat we hier voorbij hebben zien trekken. Neushoorns, Olifanten met jonge , Nijlpaarden, Buffels, Hertjes, en
dat alles alleen maar voor de deur. Op ons grasveld komt haast iedere dag een leguaan ons pesten. Onze Handdoek lag op het gras te drogen toen hij aan kwam stampen.
We wilden niet dat die over onze handdoek ging lopen dus wilden we die oprapen ineens kwam die aangehold we schrokken ons rot, maar alles goed afgelopen.
Dit was ons reis verhaaltje naar NGWENYA lodge.

• 05 Februari 2014 - 17:19

Urbian:

leuk hoor dat je dat in het wilt zie en niet in de dierentuin

• 05 Februari 2014 - 22:00

Hanneke:

Heb je je helm niet meegenomen. Leuk zoveel dieren in het echt te zien.