Dag 3 van onze vakantie trip naar italie - Reisverslag uit Bissone, Zwitserland van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Dag 3 van onze vakantie trip naar italie - Reisverslag uit Bissone, Zwitserland van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Dag 3 van onze vakantie trip naar italie

Blijf op de hoogte en volg Ed

13 Mei 2014 | Zwitserland, Bissone

Daar zijn we weer volgers, we zijn nu in Zwitserland bij het meer van Lugano. We waren vanmorgen in Colmar ongeveer om een uur of negen beneden voor het ontbijt. Ed voor zijn boterhammetje met jam en een glaasje jus de orange ik mijn yoghurt met muesli en fruit en natuurlijk een kopje koffie. Het was een goed hotel met een goed bed en een lekker ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar boven gegaan en hebben de rest van de spullen ingepakt en Ed daarna de auto. Ik heb een klein koffertje gepakt voor een dag of 4 dat is best wel handig want dan hoeft Ed niet iedere keer die grote koffer in en uit de auto te tillen. slim van mij he. Rond een uur of 10 gingen we op weg richting Zwitserland. Het was onderweg ook weer een zonnetje en een buitje maar in de auto zitten we droog en Ed had gezien dat op de plaats van bestemming het 20 graden en droog zo zijn, dus ik geloofde hem natuurlijk. We zijn een paar keer gestopt en om ongeveer half 3 waren we op de plaats van bestemming waar het inderdaad zonnig was en 20 graden. Onze hotelkamer kijkt uit over het meer en het stadje Lugano dus we hebben prachtig uitzicht, overdag prachtig mooi dat water met de lucht en omgeving en in de avond de lichtjes langs het meer. Na ons een beetje te hebben opgefrist en even met onze vrienden Loes en Hans geskyped zijn we naar het centrum van Lugano gereden (8 km). We hebben de wagen in een parkeer garage gezet en zijn daarna een eindje wezen wandelen langs het meer, echt prachtig. ook nog en heerlijke macflurry op een bankje aan het water gegeten en later nog een pizza in de stad heerlijke en gezellig. Toen weer naar ons Hotel gegaan en wat er morgen weer gaat gebeuren horen jullie dan weer. groetjes en tot morgen.
Ed en Eva

• 14 Mei 2014 - 08:15

Gerard Brand:

Ja, van een kleine koffer apart weten we alles van. Anders blijf je pakken. Het meer van Lugano moet erg mooi zijn. Moet ook maar eens op ons lijstje.Leuk om elkaar zo te volgen,zo hebben we ook nog wat te lezen en te schrijven. Veel plezier en tot schrijfs.

• 14 Mei 2014 - 12:22

Ursula:

Zo dan! Dit ziet er ook allemaal niet verkeerd uit, heerlijk genieten met en van elkaar!! xxx

• 14 Mei 2014 - 19:52

Frans En Loes Jansen:

leuk om jullie te volgen op jullie reis naar Italie.
    Bij het meer van Lugano heb ik als jongen van 13 jaar een maand gekampeerd met een vriendje en z'n ouders, het was in Melano aan de linker arm van het meer van Lugano op de weg naar Chiasso in Italie.
    Dat was in 1959, dus er zal wel veel veranderd zijn in die tijd.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben en wij hopen dat jullie net zoveel leuke plekjes en bezienswaardigheden zullen zien als wij tijdens de twee excursiereizen welke wij gemaakt hebben met een gids, die alles wist en veel heeft laten zien, ook de plekjes en bezienswaardigheden waar je normalerwijs niet komt.
    Rome was schitterend en de plaatsen in Toscane ook.
    Ik raad jullie aan om je goed te laten informeren over de bezienswaardigheden, want er is zoveel moois te zien.
    In het bijzonder Toscane met Pisa, Lucca, met z'n hele brede stadsmuur, Gimignano, San Donato, Florence en vele andere mooie plekjes.
    En als jullie in de gelegenheid zijn, breng dan ook een bezoek aan het eiland Elba en bekijk het verblijf waar Napoleon huisarrest had. heel erg de moeite waard.
    Er is overal wel een VVV kantoor of laat je uitvoerig leiden door een gids want die weet meer dan jij en ik bij elkaar.
    Nou, Jeanne en Ed nog een hele fijne vakantie toegewenst
    Groetjes, Loes en Frans.

• 14 Mei 2014 - 20:49

Joke En Jan:

het lijkt erop dat jullie het heel goed naar de zin hebben , we blijven je volgen

Groetjes , Joke en Jan

• 15 Mei 2014 - 02:33

Jay Kilpatrick:

Lugano sounds wonderful, but too bad about the corrupting American "macflurry" influence you encountered. ;)