Dag 2 van onze vakantie trip naar Italie - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Dag 2 van onze vakantie trip naar Italie - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Dag 2 van onze vakantie trip naar Italie

Blijf op de hoogte en volg Ed

12 Mei 2014 | Frankrijk, Colmar

Hallo allemaal, vandaag was het een leuke dag. We zijn vanmorgen om een uur of 8 opgestaan. Het is een goed bed in ons 1e hotel. Dus we konden na een lekker ontbijt goed uitgerust het stadje Colmar in gaan. Het weer zag er goed uit fris maar een zonnetje. We lopen het hotel uit gaan de hoek om en lopen gelijk het oude centrum in, erg gezellig. We besloten eerst het toeristische treintje te nemen wat een half uurtje zou duren, daarna zouden we besluiten wat we dan wat uitgebreider wilden zien. Zo gezegd zo gedaan. Het tripje met het treintje hadden we niet willen missen daar je een heleboel uitleg kreeg in het Nederlands, erg interessant. Toen we terug waren in het centrum besloten we naar de wijk "klein Venetië" te lopen om het beter te zien en mooiere foto's te maken. Het was echt een leuk straatje met allemaal verschillende kleuren huisjes. Je mocht daar wonen maar het was wel verplicht je huis in niet de zelfde kleur als je buren te verven, wat een heel leuk tafereel is natuurlijk voor de toeristen en dat zijn wij natuurlijk. Haha. We kwamen ook nog een oude bekende tegen in een etalage, deze heer hadden wij bezocht met Arda en Jay die toen bij ons in Spanje op bezoek waren. Het stadje en zeker het centrum bestaat uit echt allemaal leuke bijzondere oude gebouwen en huisjes, soms echt heeeeel erg oud dat je dacht nou daar loop ik maar snel voorbij anders stort het in. We zullen een foto bijvoegen van een standbeeld wat we tegen kwamen heel speciaal. Nu moeten jullie goed opletten wat er naast zijn rechter schouder staat hij heeft dit ook ontworpen. Wij vonden het heel speciaal. We kwamen tijdens de wandeling ook nog iemand tegen die we ook dikwijls tegen kwamen in Zuid Afrika. We zeiden tegen hem jij bent een eind van huis, dat vond hij zelf ook wel maar, hij had het ook naar zijn zin in Colmar net als wij. Nu mensen dat was het weer voor vandaag. Morgen gaan we naar het meer van Lugano en jullie mogen mee. Oh nee alleen de gene die een reactie geven, want ook wij kijken naar jullie uit.

Groetjes en tot morgen.
Ed en Eva

• 12 Mei 2014 - 19:02

Elly & Hans:

Luitjes

We waren verbaasd dat jullie 2 bekenden tegenkwamen, het spreekwoord de wereld is klein klopt dus , maar ook het spreekwoord wie veel doet veel ontmoet, want kijk uit eerdere etc etc.

Wat meer foto's mag hoor, wij zitten niet op Facebook ik neem aan dat julie daar meer foto's etaleren

Geniet, vertel en dikke knuffels van/voor beide

till tomorrow

Elly & Hans

• 12 Mei 2014 - 22:35

Elly & Hans:

Schitterend he jullie zijn toch wel schatrijk he met al jullie vrijheid in deze wereld en nog een knapstelletje kinderen en kleinkinderen op het thuisfront, gelukkig wel moet je ook af en toe terugkomen

Geniet van het leven, want we hebben nog zat tijd, fijne avond en bedankt zover

• 13 Mei 2014 - 04:30

Hanneke:

Wat is de wereld toch mooi om te verkennen. Weer mooie en leuke dingen mee gemaakt. De wereld blijft ook weer klein als je merkt dat er je overal bekende kan tegen komen. Geniet van al het moois en wij genieten mee. Groetjes uit Bakersfield.

• 13 Mei 2014 - 13:11

Ursula:

Nou de kop is eraf!! En zo te horen erg geslaagd geweest, geniet ervan en tot morgen!! :-))))

• 13 Mei 2014 - 21:06

Joke En Jan:

dat was een leuke dag in een mooi stadje , niet zo bekend maar na nu , zeker een bezoek waard,
    nog veel plezier .