Donderdag onze 5e dagtrip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Donderdag onze 5e dagtrip - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Donderdag onze 5e dagtrip

Door: edeneva

Blijf op de hoogte en volg Ed

14 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve allemaal, daar zijn we weer. Vandaag begon de dag wat ongezellig wat het weer betreft, bewolkt en af en toe een druppeltje. We zijn na ons ontbijt vertrokken uit het Hotel om 9.15 uur. Zijn naar de boot gereden waar je kaartjes kan kopen voor de Whale Watching. We zijn daarna hier even naar een Mall gereden waar we kleine inkopen hebben gedaan bv Pleisters voor mijn blaren, weten jullie nog wel. Die had ik over gehouden van de dag in New York. 11.15 moesten we weer bij de boot zijn want die vertrok om 12.00 uur en inderdaad om 12.00 uur kozen we het ruime sop. Het waaide behoorlijk op de boot en het was nog steeds bewolkt wel droog maar niet zo lekker. We hadden een plaatsje aan de zijkant boven buiten uitgezocht. In het begin van de vaart vonden we het wel een goede plaats maar na dat iedereen een andere plaats had gezocht zijn wij toch ook maar weg gegaan daar en uit de wind gaan zitten. Na 1,5 uur varen waren we waar de walvissen eten. Na een poosje zagen we ook inderdaad wat walvissen in de verte, je ziet dan de rug van de walvis. Toen er een tijdje verstrekken was dachten Ed en ik nu als het dit deze keer is is het jammer. We hadden het nog niet gezegd of er kwamen een stelletje walvissen boven en vlak bij de boot echt prachtig wat er dan door je heen gaat als je dat van zo dicht bij mag meemaken. We hebben dat een paar keer van dicht bij gezien met hun bek open voor de krill allemaal vogels op en om hun kop echt FANTASTISCH ONGELOOFLIJK EN PRACHTIG. We hadden het niet willen missen. Ik doe er voor jullie weer wat foto's bij en we zetten op FB een filmpje. Na deze prachtige belevenis zijn we terug gevaren en zaten 16.15 uur weer in de auto op weg naar Nashua in de staat New Hampshire. Die rit dachten we in ongeveer 2,5 uur te doen maar het werd 3,5 uur vanwege een ongeluk aan de andere kant van de weg. Dus wij hadden een kijk file. Gelukkig zijn we weer in een prachtige Hampton. Zijn bij een Ruby Tuesday wezen eten. Dit was het weer lieve familie en vrienden. Allemaal een dikke pakkerd en tot morgen. Ed en Jeanne xx

• 15 Juni 2012 - 07:43

Jenny:

Het is echt fantastich om die walvissen in het echt te zien ik heb het filmpje op facebook gezien maar ik kan er geen reactie bij zetten FANTASTISCH. Jullie hebben al een hoop gezien alleen jammer van het weer jem oet lekker weer hebben en zeker droog. Veel plezier nog Jeanne en Ed en geniet ervan.
    Dikke knuffel Jen xxxxx

• 15 Juni 2012 - 12:27

Urbian Anita &Gilian:

Zo pa en ma dat zijn nog eens prachtige foto,s alleen jammer van het weer maar deze dag kon niet meer stuk. Nog veel plezier en we kijken weer uit naar nieuwe verslagen.

• 15 Juni 2012 - 13:42

Ma En Pa:

Wat zijn jullie toch een geluksvogels,zo vlak bij de walvissen te wezen.Had je hengel dan kon je zoo opvissen,GRAPJE.Het is hier wat wisselend weer ,regen en zon.We zijn ook uitgejankt over de slechte wedstrijd nu maar Bidden dat ze van Portugal zullen winnen,met 2 doelpunten verschil.Een pakkerd van ons beiden,DOEI.

• 15 Juni 2012 - 15:57

Nel En Wim:

Hallo vakantiergangers zat ik ff te googlen ed kranendonk kom ik edeneva waarbenjijnu tegen ha ha !!
    Ken de site van een ex collega die was toen 9 maanden naar Zuid-Amerika geweest en heb haar toen gevolgd.
    Heb jullie geweldige verhalen gelezen en de prachtige foto's bekeken ziet er goed uit. Hoop dat jullie nog veel mooie dingen zullen beleven, een fijne vakantie nog en geniet ervan !!!
    Groetjes Nel en Wim (wij gaan maandag de spaanse zon opzoeken)
    xxxx

• 15 Juni 2012 - 17:32

Fred En Margreet:

zo dat zijn geweldige plaatjes net uit een fotoboek. lijkt mij wel een aparte ervaring van zo dichtbij. geniet van de vakantie we blijven jullie volgen

• 15 Juni 2012 - 18:59

Joke En Jan:

wat een geluk hebben jullie gehad dat je de walvissen zo dichtbij hebt kunnen zien , wat er dan door je heen gaat is inderdaad onbeschrijflijk , dit keer geen bezoek aan Boston? ik had nog een goedkoop parkeerplekje voor jullie hahaha , veel plezier verder ,
    joke en Jan