Dag 5 van onze vakantie trip naar italie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Dag 5 van onze vakantie trip naar italie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Dag 5 van onze vakantie trip naar italie

Blijf op de hoogte en volg Ed

15 Mei 2014 | Italië, Venetië

Hallo allemaal, vandaag een leuke dag gehad. We zijn om een uur of 10 vertrokken. We hebben eerst nog even getankt en zijn toen op weg gegaan naar Venetië. Het weer was goed en werd gedurende de reis steeds beter. Het verkeer was redelijk alleen ik vind wel erg veel vrachtwagens op de weg. ik begrijp niet dat de economie niet zo goed is want zoveel vrachtwagens heb ik nog nooit zien rijden. We hebben onderweg 1 maal gestopt voor een broodje en water te nuttigen. We wilden eerst door Milaan rijden maar tijdens de trip besloten we toch er maar om heen te gaan. Rond een uur of 2 kwamen we in de buurt van het Hotel. Ons navigatie systeem stuurde ons een straat in die was afgesloten, ja wat nu.. maar mijn mannetje is niet voor 1 gat gevangen hoor. Hij stelde het navigatie systeem weer opnieuw in, maar dat lukte toch ook niet. Laat er nu een Italiaan aan komen lopen en hij vraag naar de weg en deze meneer vertelde waar we heen moesten. Daarna het systeem weer gebruikt en die bracht ons toen wel voor de deur van het Hotel. We zitten buiten net Venetië (8 km)daar hebben we bewust voor gekozen. Het is hier goed te doen met de bus of de trein. Na dat we hadden ingecheckt en onze spulletjes hadden opgeruimd zijn we met de bus naar Venetië gegaan. Hier in het Hotel konden we een buskaartje kopen en de bus stopt om de hoek, dus wij op pad. Gelukkig merkte we op tijd dat we aan de verkeerde kant van de weg stonden, overgestoken en na 10 minuten kwam de bus die ons naar Venetië bracht. We waren er zo. Uitgestapt overgestoken de eerste trap opgelopen toen eraf en daar lag ik languit. Doordat ik 1x niet naar beneden keek maar naar die leuke gondels bootjes en alle leuke dingen die er gebeurde om me heen, zag ik een treetje niet. Ed zei net te laat kijk uit. Mijn voet klapte om naar de verkeerde kant. Ed en een mevrouw hielpen me op ik werd misselijk van de pijn. gelukkig kon ik er wel opstaan en hoorde ik niks knappen. We hebben een poosje gewacht en toen zijn we doorgelopen. Wel met pijn maar het ging. de zijkant van me voet was behoorlijk blauw en pijnlijk. Nu luitjes ik ben verder gelopen met mijn lieve man aan mijn hand als steun en ik had dit wat ik gezien heb echt niet willen missen. Wat is het daar leuk met al die bootjes, bruggetje, pleinen, mensen, winkeltjes, gebouwen echt heel bijzonder. We zijn gelopen naar de beroemde Rialto brug. druk je wil het niet geloven, maar leuk druk.We zijn bij de brug een restaurantje ingegaan en hebben een heerlijke salade gegeten, en natuurlijk ook even mijn voet rust gegund, Daarna zijn we
door smalle winkelstraatjes over bruggetjes naar het San Marco plein gelopen. Wat geweldig vond ik het daar. Eigenlijk kom je ogen te kort mensen, duiven en prachtige en mooie gebouwen. Echt geweldig. We zijn nog een stukje naar het water gelopen en toen weer terug naar de bus ( 20 a 25 minuten lopen). Mijn voet heb ik in het hotel een aardig tijdje gekoeld, ik zit nu op bed met een kussen onder mijn voet, en we hopen dat ik morgen toch ook weer teug kan naar Venetië. We willen dan een kaartje kopen voor een boot waar je op verschillende punten kan op en af stappen. Jullie gaan het morgen horen. Geniet van de foto's. Echt ondanks mijn voet heb we een FANTASTISCHE dag gehad.

Groetjes aan iedereen,

Ed & Eva

  • 15 Mei 2014 - 23:27

    Joke En Jan:

    dat was weer een leuk verslag , jammer dat je gevallen bent , hopelijk hebt je er morgen niet al te veel last van

    groetjes van ons, Joke en Jan


  • 16 Mei 2014 - 07:41

    Elly & Hans:

    Luitjes,

    Eigenlijk Jane, als verslaggeefster heb je ook de verplichting om op jezelf te letten, zodat je zonder sores de gehele reis pijnloos je verslag kan doen, dus lieve dame kijk uit en steun gewoon effe wat meer op je man

    Jane misschien is het wijs om je voet voor de steun en pijn in te tapen, als je het wat lijkt, moet Ed effe naar de apotheek een mooie dikke zwachtel halen en 2 krammetjes, wat zeg ik eigenlijk jullie als routiniers zullen dat wel bij je hebben , toch

    Sterkte en veel plezier, want jullie hebben het echt verschrikkelijk goed uitgestippeld

    Knuffels van/ voor beide

    Elly & Hans

  • 16 Mei 2014 - 07:49

    Erik:

    Hi,
    Zag ik daar nu ook tussen de foto's een 'selfie' zitten?
    Het moet niet gekker worden ;-)
    Geniet,
    Erik

  • 16 Mei 2014 - 08:43

    Gerard Brand:

    Ja in Venetië moet je op de afstapjes letten en niet op gondels (en mooie mannen haha)
    Het blijft een mooie stad. Nog wat gedronken op het San Marco plein.Daar heb je een mooi uitzicht op de dom. Jammer van je voet dus ook geen gondelvaart. Verder fijne dagen en beterschap met je voet.
    Groetjes vanuit Modesto

  • 16 Mei 2014 - 09:49

    Loes En Hans:

    Oh,oh,oh, je liet me weer schrikken, Jeanne, maar ik hoop dat je toch kan gaan gondelen vandaag! Geniet en geef je voet rust als dat nodig is, xxxxxx aan jou en Ed

  • 16 Mei 2014 - 12:28

    Rob/Magda:

    Op deze manier krijgen wij wel heel veel zin om Venetië te bezoeken, alleen die afstapjes die zijn verraderlijk!! Hopelijk is de enkel vandaag weer goed genoeg voor verdere ontdekking van deze schitterde plek. Geniet en neem op tijd je rust.....
    Rob/ Magda

  • 16 Mei 2014 - 17:47

    Nel:

    Super Jeanne
    Je bent een bikkel
    X

  • 16 Mei 2014 - 20:16

    Jay And Arda:

    So sorry to hear of your injury, Jeanne. You are a brave trooper to keep going on your Italian adventure!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ed

Actief sinds 29 Maart 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 29078

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Rondreis door Italië

25 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Scottburgh Zuid Afrika

09 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Onze 3 weken vakantie in de U.S.A.

Landen bezocht: