Dag 16 en 17 van onze vakantietrip in Italie - Reisverslag uit Positano, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Dag 16 en 17 van onze vakantietrip in Italie - Reisverslag uit Positano, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Dag 16 en 17 van onze vakantietrip in Italie

Blijf op de hoogte en volg Ed

27 Mei 2014 | Italië, Positano

Door slechte verbinding gisteren in Fiano Romano (waren bezig met de router) geen verslag kunnen schrijven.
Maar in Positano (aan de Amalfikust ten zuiden van Napels niet ver van Sorrento) werkt het wel.
Dag 16: weer naar Rome gegaan met de auto zoals de 1e dag werkte prima via Piazza del Popolo richting Vaticaanstad langs het Castel S' Lorenzo, daarna naar Piazza Novorra vlak daarvoor geluncht toen was het weer rond 17.00 uur langzaam richting auto in het park bij Villa Borghese (daar stond de auto) weer een ijsje genomen en wat te drinken (water) rond 18.45 uur weer terug in het hotel.
Dag 17: na douche en ontbijt vertrokken richting de Amalfikust (Positano) onderweg bewolkt met een klein buitje maar bij Napels meer zon en 24 gr.
Net voorbij Napels ligt Pompeii aan de voet van de Vesuvius (zoals ook Napels natuurlijk) auto geparkeerd en tickets gekocht en de ruïnes van Pompeii bezocht.
Indrukwekkend om te zien de voormalige pleinen/ huizen / kerken / theaters en badhuizen van deze door een uitbarsting van de Vesuvius in het verre verleden verraste stad.
Na een paar uur daar rond gelopen te hebben terug naar de auto in een restaurant naast de parkeerplaats gegeten en gedronken, voor het eerst in deze vakantie een Pizza met patat en daarna natuurlijk ijs en koffie.
Toen op weg naar ons hotel, door de smalle straatjes van Pompeii en andere kleine stadjes richting Sorrento (onderweg prachtige uitzichten op de baai van Napels) uiteindelijk op de Amalfi kustweg gekomen langs diepe afgronden en vele haarspeld bochten kwamen bij ons hotel rond 18.30 uur.
Het hotel is werkelijk schitterend gelegen vlak langs de slingerweg, v.a. het terras van onze kamer hebben we een geweldig uitzicht op de zee en kustlijn in de verte zien we de rotsen van het eiland Capri.
Morgen gaan we langs de Amalfikust naar Salerno daarna terug naar het hotel om te zien waar we hierna heen gaan.

Tot morgen,

Ed en Eva