Dag 15 van onze vakantietrip in Italie - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Dag 15 van onze vakantietrip in Italie - Reisverslag uit Fiano Romano, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Dag 15 van onze vakantietrip in Italie

Blijf op de hoogte en volg Ed

25 Mei 2014 | Italië, Fiano Romano

We hebben onze 1e dag Rome gehad, het advies van de receptie was met de auto naar een parkeerplaats vlak bij de Spaanse trappen daar parkeren en vandaar de wandeling door de stad te beginnen.
Na wat zoeken toch de garage redelijk vlug gevonden het was toen 11.30 uur, uit de garage kwamen we door een park gelijk bij de Spaanse trappen.
Hiervandaan hadden we zelf een wandeling (gezien op internet) uitgezet, we hadden een plattegrond van het centrum dus eerst van Spaanse trappen dan naar de Trevi fontein.
Een straatje verderop lekker uitgebreid geluncht daarna via allerlei straatjes langs diverse oude gebouwen naar het Coloseum en het Forum Romanum (voormalig machtcentrum van Rome) indrukwekkend allemaal.
Vandaar weer terug langs het Forum Romanum naar de Piazza Venezia waar we op een terrasje hebben gezeten en een limoncelli hadden besteld, niet opgedronken omdat het likeur bleek te zijn met een hoog alcohol gehalte en we moesten nog rijden, vandaar een prachtig uitzicht op het Victor Emmanuel monument aan de andere kant van de Piazza.
Vandaar naar het Pantheon daar een lekker ijsje gegeten (4 verschillende smaken) toen weer in de richting van de Spaanse trappen en de auto, rond 18.45 uur vermoeid maar voldaan weer terug in het hotel.
Morgen gaan we weer terug om m.n. vaticaanstad en nog een paar andere ( Castel S. Angelo, Piazza Navorra ) dingen te bekijken.

Tot morgen,

Ed en Eva

• 25 Mei 2014 - 21:18

Ursula:

Ziet er ook allemaal weer prachtig uit! Xxx

• 25 Mei 2014 - 21:51

Nel:

Prachtige foto's weer, (vooral met die 2 glazen mis alleen foto van het ijs) ha haa
    Groetjes

• 25 Mei 2014 - 21:59

Erik:

Zo te lezen vermaken jullie je!
    Geniet er van...
    Gr.
    Erik & Jos

• 25 Mei 2014 - 22:40

Joke En Jan:

neem morgen een bosje bloemen mee voor de paus , hij is er gek op , veel plezier verder in deze prachtige stad , ik wil ook graag foto's van het lekkere ijs zien en kijk uit voor zakkenrollers , Roger weet er helaas alles van

Groetjes

• 26 Mei 2014 - 22:03

Hanneke:

Ja, wat een mooie gebouwen en beelden hebben ze daar toch. En dat alles gemaakt door mensen handen. Onbegrijpelijk. Geniet van al het moois. Wij hebben het er op zitten. Fijn om weer thuis te komen. Groetjes vanuit zwijndrecht