Dag 6 van onze vakantietrip in Italie. - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Dag 6 van onze vakantietrip in Italie. - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Dag 6 van onze vakantietrip in Italie.

Blijf op de hoogte en volg Ed

16 Mei 2014 | Italië, Venetië

Hallo volgers,
Vanochtend na een prima ontbijt om 10.30 uur weer vertrokken naar Venetië (8 km met bus) bij de receptie van het hotel hadden we voor ons beide een 12 uur pas gekocht voor de bus en de waterbussen in Venetië dit werkt geweldig kunnen we nu zeggen.
Om 10.45 uur in Venetie gearriveerd op de bus terminal vandaar 300 mtr lopen naar de waterbus pas voor de automaat houden en wachten op de waterbus (max 10 min) en op naar het 1e punt voor vandaag het eilandje Murano (ong. 20 min varen gedeeltelijk door de grachten van Venetië)
Murano is het glasblazers eiland dus veel winkels en fabriekjes heeft met de meest prachtige glaskunst maar ook het eilandje zelf en de grachtjes zagen er gezellig uit, hier hebben we gelunched (gerookte zalm).
Op Murano op een andere waterbus gestapt en naar een ander eilandje genaamd Burano gevaren (ong. 15 min) hier was vooral de scheve kerktoren en de gekleurde huisjes en de kleine grachtjes erg leuk om te zien en langs te wandelen ook kwamen we hier de winkel van Vanessa tegen.
V.a. Burano weer aan andere waterbus genomen die ons via een paar tussenstops naar het San Marco plein bracht.
Toen we op het San Marco plein liepen kwam er een grote cruiseboot langzaam voorbij, alle mensen aan boord stonden langs de railing om Venetië te zien een leuk gezicht.
Vandaar zijn we weer door alle winkelstraatjes in de richting van de busterminal gelopen onderweg nog op een gezellig terras koffie met wat erbij gebruikt.
Daarna de bus naar ons hotel waar we om 20.00 uur arriveerde.
Het was weer een geweldige dag en onze Eva heeft zich vandaag geweldig ingezet (iets minder gelopen maar toch knap) morgen gaan we naar onze B&B in het Toscaanse landschap, tot morgen.

Ed en Eva

• 17 Mei 2014 - 07:22

Gerard Brand:

Hallo vakantie gangers. Ja dat glasblazen blijft een mooi gezicht. Zo te lezen gaat het met het voetje iets beter. Gelukkig maar want op je vakantie, loop je meestal heel wat af.
    Groeten uit Sacramento

• 17 Mei 2014 - 11:18

Ursula:

Leuk hoor!! Het zier er erg sfeervol uit! Ik hoop dat het met je voet meevalt ma, inderdaad de raad van je zus misschien opvolgen en met dat vele lopen een stevige schoen aan doen.
    Veel plezier nog!! xxx

• 17 Mei 2014 - 21:52

Jannie :

mooi dat glasblazen fijn dat het met je voet beter gaat

veel plezier groetjes jannie xx

• 17 Mei 2014 - 22:17

Joke En Jan:

Dat was weer een leuke dag , leuke foto's