Dag 10 van onze vakantietrip door Italie - Reisverslag uit Mensanello, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Dag 10 van onze vakantietrip door Italie - Reisverslag uit Mensanello, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Dag 10 van onze vakantietrip door Italie

Blijf op de hoogte en volg Ed

20 Mei 2014 | Italië, Mensanello

Hallo volgers,

Vandaag na uitslapen, ontbijt en koffie in onze tuin gegeten / gedronken.
Daarna naar Siena ongeveer 30 a 35 minuten rijden daar aangekomen (rond 12.00) de auto geparkeerd en de stad ingelopen.
Door de vele winkelstraatjes uiteindelijk op Piazza il Campo gekomen, een werkelijk prachtig plein omzoomd met hoge huizen, het stadhuis en een hoge toren ook veel restaurants en andere winkels o.a. ijszaken, echt bijzonder mooi zeker met de blauwe lucht erboven.
Rondgekeken op het plein en toen verder gelopen naar de dom van Siena, als je vergeet dat het een kerk is is het een werkelijk schitterend gebouw je staat er van versteld wat men kon maken zeker met de toen bestaande middelen.
Na rond de dom gewandeld te hebben terug naar het Piazza iL Campo (ontstaan tussen 1287-1355) dat ook bekend staat omdat hier 2x per jaar de 'Palio delle contrade' wordt gehouden een paardenrace, dit sinds 1287.
Aan de rand van het plein met uitzicht over het plein heerlijk geluncht en mensen gekeken, altijd leuk.
Daarna langzaam weer terug naar de auto en onderweg daarheen weer een heerlijk Italiaans ijsje op met verschillende smaken hmmm.
Rond 17.30 uur weer 'thuis' morgen waarschijnlijk naar Florence (Firenze), jullie lezen het morgenavond wel weer.

Ut morn Ed en Eva

• 20 Mei 2014 - 19:03

Nel:

Dagverslag weer gelezen leuk dat jullie zo genieten, en ook van het Italiaanse ijs !!
    Mooi plein hè in Sienna toen wij in Toscane waren zijn wij er ook geweest idd een hele mooie plaats.
    Nou geniet maar lekker en veel plezier morgen in Florence.

Groetjes nel

• 20 Mei 2014 - 21:45

Joke En Jan:

wat een mooi stadje he , kijk wel uit met al dat ijs , veel te lekker

• 21 Mei 2014 - 06:40

Hanneke:

Wat hebben we het toch goed. Heerlijk om met pensioen te zijn en dat we dit toch allemaal mogen meemaken. Geniet er van, en wij genieten met jullie mee. Groetjes uit San Francisco.

• 24 Mei 2014 - 09:59

Jannie:

geniet er heerlijk van leuk om de verslagen te lezen

groeten jannie