Dag 9 van onze vakantietrip in Italie - Reisverslag uit Mensanello, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu Dag 9 van onze vakantietrip in Italie - Reisverslag uit Mensanello, Italië van Ed Kranendonk - WaarBenJij.nu

Dag 9 van onze vakantietrip in Italie

Blijf op de hoogte en volg Ed

19 Mei 2014 | Italië, Mensanello

Hallo volgers,

Vandaag rond 10.30 uur vertrokken naar San Gimignano waar we rond 11 uur arriveerde leuk stadje met verschillende hoge torens die in het verleden van de stad een rol speelde o.a. de rijkste familie wilde de hoogste toren bezitten.
Rondgelopen door de smalle straatjes met vele winkeltjes het weer was redelijk rond de 20 graden en geen zon.
Diverse winkels en galerieën bezocht sommige hadden hele mooie kunst maar te duur of te groot om mee te nemen.
Een ijsje gegeten van de voormalig wereldkampioen (2009) was een heerlijk ijsje met verschillende soorten ijs per ijsje.
Ik had aardbeien/amarena en Eva natuurlijk verschillende smaken caramel, iets verderop in de straat zat een andere ijszaak die ook op de gevel had 'beste van de wereld' we hebben geen 2e ijsje genomen om het verschil te willen proeven.
Na nog wat door de straatjes te hebben gelopen San Gimignano weer verlaten en naar Volterra gereden ook een historische plaats.
Volterra had ook mooie oude straatjes en winkeltjes ook daar de straatjes doorgelopen en koffie met een lekkere Italiaanse sandwich genomen op een soort dorpsplein.
Van Volterra weer terug door het prachtige Toscaanse landschap een paar maal gestopt om van de mooie vergezichten te genieten en foto's te maken.
Rond 17.30 waren we weer 'thuis' nadat we nog wat boodschappen, water, brood en wat bij de koffie hadden gehaald.
Vandaag niet veel zon gezien, morgen wordt meer zon verwacht en gaat de temperatuur naar 24 graden we denken dat we dan naar Siena gaan dat is hier 45 minuten vandaan.

Jullie lezen het morgen wel weer,

Ed en Eva

• 19 Mei 2014 - 23:27

Joke En Jan:

leuk om te weten waar jullie zijn , het is zo mooi daar en dan die leuke stadjes en dat lekkere ijs en veel meer wat je nog kan gaan bezoeken , nog veel plezier

Joke en Jan

• 20 Mei 2014 - 07:34

Hanneke:

Bij het lezen van Italiaans ijs loopt het water mij al uit de mond. Heerlijk.!!!!!!
    Wat een sfeertje in die gezellige smalle straatjes.Geniet maar lekker van het Toscaanse landschap. Daar wordt een mens toch blij van.
    Morgen weer een fijne dag. Groetjes uit San Francisco.